Møt Kari, vår nye medarbeider (på folkemunne; Kommune-Kari)

Kari starter hos oss, torsdag 30. august! Ta vel i mot henne!

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


Vi er superstolte av vår nye kollega, Kari

I dag, 30. august får vi en ny medarbeider, hun heter Kommune-Kari. Kari er en chat-bot, en virtuell robot, som skal svare på spørsmål via chat. Vi har kjent henne en god stund og liker henne veldig godt. Nå får du også anledning til å møte henne! 

Kari elsker å svare på spørsmål fra deg!

Kommune-Kari gir nettsidene et mer personlig preg, og du møter Kari med en gang du åpner Innbyggerportalen vår.

  • Kari blir aldri lei av å svare på spørsmål om kommunens tjenester, søknadsfrister eller kontaktinformasjon. Hun jobber 24 timer i døgnet og sørger for at kommunen alltid er tilgjengelig for sine innbyggere.


Kari vil bidra til å gjøre oss mer effektive. Hun forstår dialekt, stavefeil og kan svare på over 3000 spørsmål allerede.

Lurer du på noe? Spør Kari først, da vel? 

Kommune-Kari er, som alle andre nyansatte, under opplæring. Hun blir smartere for hver dag fordi robottrenere (hennes nærmeste medarbeidere på Innbyggertorget) jobber hele tiden med å gi henne gode svar på relevante spørsmål du stiller henne. Er det noe du ikke får svar på, vil robottrenerne kunne fange opp dette - og vil kunne legge inn relevant svar etterhvert (kontinuerlig) 

  • Vi ønsker at dere spør Kari om det dere lurer på, slik at vi kan hjelpe henne til å bli best mulig.

Kari skal allerede kunne svare på over 3000 typiske spørsmål kommunen får. Det kan være spørsmål om nærmeste barnehage, om du kan bygge bod i hagen, eller om det er ledig stilling som f.eks. lærer.

  • Hun er ikke utlært og vi ønsker at du hjelper oss til å lære henne mer.

Digital satsning

Våre nettsider er en massiv informasjonskanal og det kan være vanskelig å vite hvor du skal klikke for å finne svar på det du lurer på.
Vi vet at du som besøker nettsidene våre kommer for å finne svar på ett, kanskje to spørsmål. Det er et mylder av informasjon fra oss, og ved at Kommune-Kari alltid er tilgjengelig til å svare på spørsmål vil du kunne få raskt svar på kun det du lurer på. Spør Kari og hun vil "finne" informasjonen for deg. 

Renovasjonsappen "Min Renovasjon"

Tidligere i år har Eidsvoll, som første kommune på øvre Romerike, også lansert appen "Min renovasjon", for innbyggerne i Eidsvoll. Målet med denne er at innbyggeren skal få enkel tilgang til sin renovasjonsrute, få varsel om tømming, samt enkelt kunne melde fra om avvik direkte til oss. 

Kommune-Kari

Denne virtuelle roboten er enda et steg i retning av vår digitale satsning. Målet med den nye roboten er at Kommune-Kari skal gi deg umiddelbar tilgang til informasjon uten at du må ringe, stå i teleon-kø, sende e-post eller måtte søke opp informasjonen selv.

Kari skal, i første omgang, være et supplement på Innbyggerportalene våre, men på sikt ser vi for oss at nettsidene vil se annerledes ut enn de er i dag og derfor vil vi fokusere på fremtidens teknologi.

Fakta

Digitale Gardermoen IS (DGI) sammen med Sem & Stenersen Prokom står for leveransen av chatboten til de seks kommunene på Øvre Romerike Eidsvoll, Gjerdrum, Hurdal, Nannestad, Nes og Ullensaker.

Spørsmål? 

Har du ytterligere spørsmål, eller ønsker å bidra til at Kommune-Kari blir enda bedre? 

Send mail til våre robottrenere på Innbyggertorget: Innbyggertorg@eidsvoll.kommune.no


Publisert: 30.08.2018 11:43:31
Sist endret: 30.08.2018 11:43