Byggesaksavdelingen
Telefontid: Tirsdag og torsdag 13.00 - 14.30
Kartutsnitt av Eidsvoll Sentrum
Foto: Kartportal
Velkommen til byggesaksavdelingen i Eidsvoll kommune
Det har blitt enklere å søke digitalt for både privatpersoner og for profesjonelle søkere.
Skal du bygge noe selv? Se hvilke løsninger du kan bruke på hjemmesiden til Direktoratet for byggkvalitet (dibk.no).
Er du en profesjoenll søker? Se oversikten over tjenester på hjemmesiden til Direktoratet for byggkvalitet.
Se om ditt spørsmål ligger under "Vanlige spørsmål og begreper".
Vi anbefaler at du går inn på Direktoratet for byggkvalitet sin hjemmeside (dibk.no). Der finner du nyttig info og ulike veiledningsverktøy, se for eksempel hva du kan bygge uten å søke.
Spørsmål om byggesak sendes til postmottak@eidsvoll.kommune.no. Husk å oppgi byggested, hva du vil bygge og eventuelle spørsmål.
Rom som leies ut må være godkjent til varig opphold. Før du leier ut kjeller, loft eller garasje må du derfor søke om bruksendring fra tilleggsdel til hoveddel. Les mer om bruksendring under "Tiltak jeg kan søke om selv".
For deg som ikke har saksbehandler
For deg som ikke har saksbehandler, er det telefontid tirsdager og torsdager fra kl.13.00 - 14.30.
For deg som har saksbehandler
Dersom du er tildelt saksbehandler kan du kontakte oss mandag - fredag mellom kl.09.00 - 11.30 og 12.00 - 14.30. Det oppfordres til å bruke mail.
I saker der det er en ansvarlig søker, skal den ansvarlige søkeren være kontaktperson mellom kommunen og deg som tiltakshaver.
Byggesaksavdelingen
Telefontid: Tirsdag og torsdag 13.00 - 14.30
Publisert: 24.10.2023 12:38:47
Sist endret: 20.09.2024 11:44