Fleksibel fakturering

Hva betyr fleksibel fakturering?

Det betyr at du selv kan velge om du ønsker de kommunale eiendomsgebyrene fordelt på 1, 2, 4 eller 12 terminer per år, altså endre fakturahyppighet.

Om du ikke foretar deg noe vil du fortsatt motta 4 fakturaer i året som før.

Når vil jeg motta faktura på eiendomsgebyrer?
Antall terminer Fakturautsendelse
1 Januar
2 Januar, Juli
4 Februar, mai, august, november
12 Månedlig
Vilkår for å endre antall terminer per år

Det er kun eier/tinglyst hjemmelshaver som kan endre fakturahyppighet.

Eiendommer med kommunale gebyrer under kr 4.000,- per år kan ikke velge 12 terminer, men kan velge mellom 1,2 eller 4 terminer.  

Må jeg endre noe på min avtalegiro- eller eFaktura-avtale med kommunen?

Har du avtalegiro- eller eFaktura vil den fortsette å løpe som vanlig, selv om du endrer fakturahyppighet.

Er det frist for å endre fakturahyppighet?

Endring til 12 fakturaer per år kan meldes inn når du selv ønsker det. Innmeldt endring  blir registrert i systemet umiddelbart, og i vårt svar vil du få vite hvilken måned endringen trår i kraft. 

Endring til 1 eller 2 fakturaer per år kan bare endres på visse perioder, og dette vil du få opplyst ved å ta kontakt via epost.

Hva må jeg gjøre?

Send mail til gebyr@eidsvoll.kommune.no med: navn, adresse, telefonnummer og ønsket fakturaintervall. Eventuelt ring: 66107000. 

NB: Om du ikke foretar deg noe vil du fortsatt motta 4 fakturaer i året.

Publisert: 01.03.2024 07:31:15
Sist endret: 01.03.2024 10:43

Publisert: 01.03.2024 07:31:15
Sist endret: 01.03.2024 10:43

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?