Fleksibel fakturering
Hva betyr fleksibel fakturering?
Det betyr at du selv kan velge om du ønsker de kommunale eiendomsgebyrene fordelt på 1, 2, 4 eller 12 terminer per år, altså endre fakturahyppighet.
Om du ikke foretar deg noe vil du fortsatt motta 4 fakturaer i året som før.
Når vil jeg motta faktura på eiendomsgebyrer?
Antall terminer | Fakturautsendelse |
1 | Januar |
2 | Januar, Juli |
4 | Februar, mai, august, november |
12 | Månedlig |
Vilkår for å endre antall terminer per år
Det er kun eier/tinglyst hjemmelshaver som kan endre fakturahyppighet.
Eiendommer med kommunale gebyrer under kr 4.000,- per år kan ikke velge 12 terminer, men kan velge mellom 1,2 eller 4 terminer.
Må jeg endre noe på min avtalegiro- eller eFaktura-avtale med kommunen?
Har du avtalegiro- eller eFaktura vil den fortsette å løpe som vanlig, selv om du endrer fakturahyppighet.
Er det frist for å endre fakturahyppighet?
Endring til 12 fakturaer per år kan meldes inn når du selv ønsker det. Innmeldt endring blir registrert i systemet umiddelbart, og i vårt svar vil du få vite hvilken måned endringen trår i kraft.
Endring til 1 eller 2 fakturaer per år kan bare endres på visse perioder, og dette vil du få opplyst ved å ta kontakt via epost.
Hva må jeg gjøre?
Send mail til gebyr@eidsvoll.kommune.no med: navn, adresse, telefonnummer og ønsket fakturaintervall. Eventuelt ring: 66107000.
NB: Om du ikke foretar deg noe vil du fortsatt motta 4 fakturaer i året.